tisdag 14 juli 2015

Juicefasta dag 2: Morr..

Har en liten lejonunge boendes i magen. Åtminstone låter det som så. Är om möjligt ännu grinigare idag. Dottern fick ugnspannkaka till middag idag, jag hade lust att äta upp hela formen. Grannarna grillar till middag idag, plågsamt. Grymt sugen på chips. Ändå är det bara dag 2.

Nytillkomna "symptom" är yrsel och frusenhet. Kändes som att magen fyllts med isglass Tog en bastu som hjälpte mot frusenheten. Har svårt att hålla fokus och är orkeslös. De tre första dagarna ska vara värst, sen ska det vända.

Dagens gönsaksjuice  smakade inget vidare. Även den lämnade en tråkig eftersmak i munnen. Har kollat upp det och det ska tydligen vara metallisk smak och det är vanligt. Känner mig inte jättepepp att fortsätta med grönsaksjuicer om det ska vara så.

Jag är ju inte en människa som gärna äter livsmedel som jag inte finner goda, "bara" för att de är nyttiga. Frukt och bär är däremot väldigt gott som tur är.

Både maken och jag saknar kaffet däremot, maken har till och med huvudvärk av "abstinensen". Därför kokar jag eget kryddte så att vi åtminstone blir lite varma inombords.

Frukost: smoothie på honungsmelon, banan o persikor

Lunch: juice på tomater och broccoli (blä!)

Middag: juice på honungsmelon o persikor, samt en gnutta chilifrukt

Tog en selfie för att se om det blir några förändringar i ansiktet. Känner mig så trött och less som det ser ut. Uthållighet och självplågande är inte mina starka sidor.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar